ایا زنی که مهریه میگیرد میتواند ازدواج کند

ایا زنی که مهریه میگیرد میتواند ازدواج کند

ما در این مقاله از کلینیک عباس نادر، به بررسی این سوال که آیا زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند، خواهیم پرداخت. در کنار شما هستیم.

ایا زنی که مهریه میگیرد میتواند ازدواج کند؟ پاسخ مثبت است؛ بله زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند.

طلاق و جدایی، می تواند امری ناخوشایند باشد. اما برای زندگی و رابطه ای که به بن بست خورده باشد و دچار مشکلات متعددی باشد، می تواند راهکاری مناسب محسوب شود. در طلاق، زنان برای پشتوانه بعد از جدایی، از مهریه نیز استفاده می کنند. مهریه در قانون اسلامی و کشور ما، به عنوان پشتوانه ای برای زن محسوب می شود.

از طرفی ممکن است زنی، قصد داشته باشد که در آینده، اقدام به ازدواج مجدد کند. حال سوالی که وجود دارد این است که آیا زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند؟ ما در ادامه مقاله، به بررسی این سوال می پردازیم. بنابراین تا انتهای مقاله، همراه ما باشید.

چگونه شوهرم را دیوانه خودم کنم؟

آیا زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند؟

آیا زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند؟
آیا زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند؟

مهریه به عنوان حق قانونی و شرعی زن محسوب می شود که می تواند نشاندهنده صداقت مرد به همسر خود باشد. مهریه در زمان عقد نیز مشخص می شود و مرد موظف است که بعد از جاری شدن عقد نکاح، در صورت اجرا شدن مهریه توسط زن، اقدام به پرداخت نماید.

مبلغ مهریه به عنوان پشتوانه ای عمل می کند که عموما بعد از طلاق، اقدام به دریافت آن می شود. حال سوال اصلی این است که آیا زن می تواند اقدام به ازدواج مجدد کند و در عین حال، مهریه را از همسر سابق خود دریافت کند یا خیر.

پاسخ به این سوال مهم، مثبت است. یعنی زن اگر اقدام به جدایی از همسر اول خود نموده و مهریه خود را طلب نماید، می تواند بعد از ازدواج مجدد هم مهریه را از همسر سابق خود دریافت کند و واجد شرایط دریافت مهریه خواهد بود.

بنابراین، مهریه نمی تواند مانعی از ازدواج مجدد زن شود و می تواند به آسانی و تحت شرایط قانونی بعد از طلاق از همسر خود، مهریه را دریافت نموده و اقدام به ازدواج مجدد کند.

ایا با زنی که خیانت کرده میشود زندگی کرد؟

محدودیت زمانی برای ازدواج مجدد بعد از طلاق

محدودیت زمانی برای ازدواج مجدد بعد از طلاق
محدودیت زمانی برای ازدواج مجدد بعد از طلاق

تا این قسمت از مقاله دریافتیم که مهریه نمی تواند مانع ازدواج مجدد زن شود. اما سوالی که وجود دارد این است که آیا محدودیت زمانی خاصی، شامل حال زن می شود که باید از بعد از طلاق رعایت کند یا خیر.

محدودیت زمانی خاص، یعنی زن باید مدتی عموما سه ماه را بعد از طلاق خود صبر کند و سپس اقدام به ازدواج مجدد کند. حتی اگر در حال دریافت مهریه از همسر سابق خود باشد، می تواند بعد از گذشت سه ماه از جدایی او، اقدام به ازدواج مجدد کند و در عین حال، مهریه خود را دریافت کند. به این محدودیت زمانی، زمان عده می گویند.

کارشناسان کلینیک عباس نادر، می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص، انجام دهند.

چرا مردان به زنی که دوستش دارند خیانت میکنند؟

شرایط ازدواج مجدد بعد از طلاق

برای ازدواج مجدد زن بعد از طلاق، علاوه بر مدت زمان مشخص شده، بایستی شرایط دیگری را نیز رعایت نمود و مد نظر خود قرار داد. در واقع، موانع نسبتا آسانی وجود دارد که شرایط ازدواج مجدد را راحت نخواهد کرد و بایستی زن، اقدام به رعایت این قوانین نماید.

در پاراگراف آیا زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند متوجه شدیم که مهریه از همسر سابق، مانع ازدواج مجدد نیست. اما شرایط زیر را بایستی بدانید که مهم خواهد بود:

  • بلوغ عقلی کامل زن و همچنین همسر جدید او بایستی ثابت شود.
  • رضایت داشتن طرفین ازدواج برای عقد و نکاح دائم که مهم خواهد بود.
  • نداشتن رابطه درجه یک، بین زن و مرد که در چنین مواردی، عقد کاملا باطل خواهد بود.
  • عدم بارداری زن از همسر اول که البته در قانون آمده است که در صورت بارداری زن از همسر اول، طلاق جاری نخواهد شد و تا زمان به دنیا آمدن فرزند، وضعیت جدایی زن از مرد، مشخص خواهد شد.

لطفا از پست ازدواج با زنی که شوهرش فوت کرده دیدن کنید.

در چه شرایطی، مهریه به زن تعلق نمی گیرد؟

مهریه در هر صورتی، به زن تعلق خواهد گرفت. اما در برخی موارد، ممکن است مهریه تعلق نگیرد و زن از این حق خود، صلب امتیاز شود. با این که مهریه بعد از طلاق، مانع ازدواج مجدد او نیست، اما در اصل موضوع باید دقت کرد که در برخی موارد، از اساس، مهریه به زن تعلق نخواهد گرفت.

به عنوان مثال، فرض کنید که زن و مردی، در حالت نادرست و مستی، با هم ازدواج کنند و قصد واقعی برای نکاح نداشته باشند. در چنین مواقعی، نکاح باطل بوده و عملا مهریه ای به زن تعلق نخواهد گرفت. از طرفی، زن و مرد اگر نسبت به هم اهلیت نداشته باشند، مهریه زن، فاقد اعتبار است.

یا به عنوان نمونه، اگر زنی بداند که نکاح باطل است، اما با وجود آگاهی تن به نکاح دهد، مهریه به زن تعلق نخواهد گرفت و نکاح هم از اساس باطل است. زیرا در این مورد، عمد رخ داده و زن آگاهی داشته است.

همچنین، باکره بودن زن هم می تواند دلیلی بر عدم سلب امتیاز مهریه باشد. یعنی اگر ازدواجی رخ داده باشد ولی رابطه جنسی رخ نداده باشد و عدم رابطه، می تواند ناشی از مواردی مانند بیماری از طرح مرد یا زن باشد، مهریه به زن تعلق نخواهد گرفت. البته لازم است در این خصوص، با مشاوران کلینیک عباس نادر، مشورت کنید.

توصیه می کنیم از صفحه مرکز مشاوره خیانت همسر دیدن کنید.

فواید بهره بردن از مشاورین کلینیک عباس نادر

در خصوص این سوال که آیا زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند یا هر سوال مربوط به روابط زناشویی، بایستی اطلاعات کاملی داشت و بهره گرفتن از مشاورین و کارشناسان این حوزه، می تواند کمک حال و چاره ساز باشد.

مشاورین و درمانگران کلینیک عباس نادر، از علم و آگاهی کاملی برخوردار هستند و می توانید از تجربیات تخصصی مشاورین کلینیک عباس نادر، نهایت استفاده را ببرید و با آگاهی کامل، اقدام به ازدواج مجدد یا دریافت مهریه نمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله، به بررسی این سوال پرداختیم که آیا زنی که مهریه می گیرد می تواند ازدواج کند یا خیر. در این مقاله متوجه شدیم که دریافت مهریه از همسر سابق، مانعی برای ازدواج مجدد زن نخواهد بود و زن می تواند با سپری کردن محدودیت زمانی سه ماهه و رعایت قوانین، اقدام به ازدواج مجدد کند. توصیه ما این است که حتما در این خصوص، با مشاوران کلینیک عباس نادر، مشورت های لازم را انجام دهید.

با یک کلیک مشاوره بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *