شخصیت نمایشی و خیانت

شخصیت نمایشی و خیانت

با موضوع شخصیت نمایشی و خیانت در خدمت شما هستیم.

شخصیت نمایشی، به عنوان یک معضل اختلال شخصیتی محسوب می شود که می تواند در روابط زناشویی و حتی خیانت هم تاثیر بگذارد. ما در این مقاله، به بررسی مسئله شخصیت نمایشی و خیانت می پردازیم. با ما همراه باشید.

مشکلات مربوط به شخصیت و روان، یکی از معضلات اساسی در بین انسان ها است. این مشکلات، در زندگی عادی، مسائل کاری و حتی رابطه زناشویی نیز می تواند تاثیرات منفی زیادی داشته باشد. از جمله مشکلات و معضلات شخصیتی، شخصیت نمایشی است.

این اختلال که اغلب شایع است، می تواند بر روابط افراد تاثیر بگذارد و هم برای فرد، و هم برای اطرافیان فرد مبتلا به این عارضه، می تواند دردسرهایی را ایجاد کند.

یکی از مسائل مهم در خصوص اختلالات شخصیتی از جمله شخصیت نمایشی، تاثیر آن بر روابط زن و شوهر و روابط زناشویی است. حال سوال این است که آیا شخصیت نمایشی، می تواند منجر به خیانت شود یا خیر؟

به همین دلیل ما در این مقاله، قصد داریم تا به بررسی همین مسئله، یعنی شخصیت نمایشی و خیانت بپردازیم و جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین، مشاوران کلینیک عباس نادر، می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

اختلال شخصیت نمایشی چیست؟

در ابتدا، لازم است بدانیم که شخصیت نمایشی چیست. شخصیت نمایشی، نوعی اختلال شخصی محسوب می شود که با روح و روان انسان سر و کار دارد. این اختلال در واقع، نوعی شخصیتی را نشان می دهد که فرد، دائما قصد تایید شدن توسط دیگران را دارد و رفتارهایی انجام می دهد که توجه سایرین را به خود جلب کند. نام دیگر اختلال شخصیت نمایشی، هیستریونیک است.

افراد مبتلا به این معضل، برای این که بتوانند مورد تایید و تشویق دیگران قرار بگیرند، از روابط اجتماعی خوبی هم برخوردار هستند، اما این خصوصیت می تواند بر علیه آنها باشد به طوری که در صورت عدم تایید یا تشویق دیگران، فرد دچار سرخوردگی و افسردگی خواهد شد.

حال مسئله این است که آیا اختلال شخصیت نمایشی، بر مسئله خیانت و روابط زناشویی نیز تاثیر دارد یا خیر؟ در ادامه، به این مسئله می پردازیم.

اختلال شخصیت نمایشی در مردان چیست؟

شخصیت نمایشی و خیانت

شخصیت نمایشی و خیانت
شخصیت نمایشی و خیانت

همان طور که در مبحث قبلی گفتیم، شخصیت نمایشی، یک اختلال روانی است که می تواند تمامی جوانب زندگی یک فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد. در خصوص خیانت و شخصیت نمایشی، باید گفت که این دو موضوع، به صورت مستقیم، ارتباطی با یکدیگر ندارند.

اما با این حال، مسائلی مانند خیانت و عدم تعهد، بر افراد دارای شخصیت نمایشی دیده می شود. مهمترین دلیل خیانت در چنین افرادی، بروز شخصیت هیجانی آنان است که دائما در حال تلاش برای جلب توجه کردن دیگران هستند و حتی ممکن است باعث بروز اختلافات زناشویی شود.

از عوامل مهم ایجاد خیانت در افراد مبتلا به هیستریونیک، مسائل جنسی است که به صورت آشکارتر، جذابیت های جنسی خود را به نمایش می گذارند تا به نوعی، مورد تایید دیگران قرار بگیرند.

حال اگر شریک زندگی فرد مبتلا به شخصیت نمایشی، خواسته ها و نیازهای همسر خود را برآورده نکند، فرد مبتلا به هیستریونیک، به سراغ رفع نیازهای خود توسط دیگران خواهد رفت و زمینه ساز ایجاد خیانت خواهد شد.

در واقع هیستریونیک، یک عارضه ای است که باید به آن توجه شود و نقش همسر در این خصوص، بسیار مهم و حیاتی است.

با این که برای چنین شخصیتی باید درمان مستقیم صورت گیرد، اما بی توجهی به خواسته های چنین فردی، باعث بروز خیانت و از هم پاشیده شدن زندگی مشترک خواهد شد. مشاوران و درمانگران کلینیک عباس نادر، قادر خواهند بود که مشاوره های لازم را در این خصوص ارائه دهند.

نحوه رفتار با شخصیت نمایشی در جلوگیری از خیانت

تا این قسمت از مقاله، متوجه شدیم که شخصیت نمایشی و خیانت، می توانند به هم مرتبط باشد. حال فردی که به عنوان همسر و شریک زندگی، در کنار چنین فردی یعنی فرد مبتلا به هیستریونیک زندگی می کند، چه رفتارهایی را باید از خود نشان دهد تا کمک زیادی به همسر خود نماید.

از آنجایی که افراد مبتلا به شخصیت نمایشی، رفتار هیجانی و احساساتی شدیدی دارند و دائما در حال تلاش برای جلب توجه دیگران هستند، در ابتدا، همسر او بایستی نیازها و خواسته های فرد را مورد بررسی قرار دهد و توجه بسیار زیادی به همسر خود کند.

توجه می تواند میل به جلب توجه در فرد مبتلا به شخصیت نمایشی را تا حد زیادی کاهش دهد. از طرفی، ایجاد یک حریم شخصی و خصوصی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همسر فردی که به هیستریونیک مبتلا است، باید این حریم شخصی را برای خود ایجاد کند تا از بروز خیانت جلوگیری گردد.

در بسیاری از مواقع، خیانت رخ داده است و عملا اعتماد و صمیمیت سابق، در بین زوجین دیده نمی شود. در چنین مواقعی، نیاز به درمان و روانکاوی مستقیم خواهد بود که مشاوران کلینیک عباس نادر، می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

توصیه می کنیم از صفحه اختلال شخصیت پارانوئید و طلاق دیدن کنید.

نحوه زندگی با همسر دارای شخصیت نمایشی

حفظ زندگی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در کنار کنترل رفتارهای خود با همسر مبتلا به هیستریونیک، بایستی نحوه زندگی با چنین فردی را مشخص کنید. توصیه های زیر، می تواند مهم باشد:

  • ایجاد حد و مرز مشخص و واضح برای همسر فرد مبتلا به شخصیت نمایشی، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در ابتدا باید همسر چنین فردی، از سلامتی روحی و روانی برخوردار باشد تا بتواند به کنترل رفتارهای همسر خود بپردازد و از خیانت جلوگیری کند.
  • از سرزنش کردن همسر خود جدا خودداری کنید و همچنین با رفتارهای تحسین برانگیز، سعی بر افزایش روحیه همسر خود کنید.
  • داشتن الگویی مشخص از صمیمیت و همدلی، می تواند کمک زیادی در زمینه پیش بردن اهداف خود یعنی حفظ زندگی داشته باشد. انجام کارهای گروهی، ورزش گروهی و …، می تواند جزو همین موارد مهم باشد.
  • داشتن تواقعات بی مورد، می تواند باعث تشدید این اختلال شود. بنابراین لازم است توقعات واقعی از همسر خود داشته باشید تا در صورت عدم براورده شدن توقعات نادرست، دچار سردرگمی و افسردگی و سرخوردگی نشود.

در صورت بروز شخصیت نمایشی و خیانت، چگونه می توان از رابطه خارج شد؟

اگر خیانت رخ داده است و ناشی از مسئله هیستریونیک باشد، در صورتی که تصمیم به ترک رابطه گرفته اید، لازم است تا خشم و عصبانیت خود را کنترل کنید. در ابتدا، با صحبت و گفت و گو، سعی بر ترمیم رابطه کنید.

اما اگر با مشورت مشاورین و روانشناسان به نتیجه ای نرسیدید، می توانید با مشورت مشاوران کلینیک عباس نادر، اقدام به جدایی از همسر خود کنید.

درمان اختلال شخصیت نمایشی

درمان اختلال شخصیت نمایشی
درمان اختلال شخصیت نمایشی

اگر همسر شما دچار مشکل شخصیت نمایشی شده باشد، درمان آن می تواند چالش برانگیز باشد، اما امری شدنی است و می توان اقدام به درمان آن نمود.

در ابتدا باید بدانید که افراد مبتلا به هیستریونیک، گمان می کنند که نیازی به درمان مشکل خود ندارند. زیرا تصوری که از خود دارند، این است که رفتار آنها عادی بوده و از طرفی، روال درمانی مناسب، می تواند باعث سردرگمی و عدم جذابیت شود.

بهترین و موثرترین راه برای درمان شخصیت نمایشی و خیانت، روان درمانی است. صحبت با مشاورین متخصص و روانکاوان ماهر، می تواند کمک بسیار زیادی در درمان هیستریونیک داشته باشد. کلینیک عباس نادر، می تواند بهترین انتخاب در زمینه روان درمانی چنین افرادی باشد.

درمان دارویی، از دیگر موارد درمانی بسیار مناسب برای افراد مبتلا به شخصیت نمایشی است. برخی مواقع، برخی از داروها می توانند به کنترل هیجانات فرد کمک کنند تا از احساساتی شدن شدید و هیجانی شدن، جلوگیری گردد.

در واقع، هدف اصلی درمان افراد مبتلا به هیستریونیک، این است که در ابتدا با گفت و گو و مشاوره، احساسات بیمار مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا بتوان ریشه مشکلات را جست و جو کرد.

کشف کردن انگیزه ها و ترس های بیمار، می تواند به مشاور و روانکاو کمک کند که دقیقا از چه راهی و چه نوعی درمانی، به مرحله بهبودی بیمار خود برسد و طبیعتا چنین مسئله ای، برای فردی که دارای شریک زندگی است، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پیشنهاد می کنیم مقاله اختلال شخصیت مرزی و ازدواج را مطالعه کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله، به بررسی مسئله مهم شخصیت نمایشی و خیانت پرداختیم. شخصیت نمایشی، نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که فرد مبتلا به این معضل، دائما در تلاش برای تحسین شدن و جلب توجه دیگران است که در صورت عدم ارضای چنین نیازی، فرد دچار افسردگی و سرخوردگی می شود.

اختلال شخصیت نمایشی، منجر به کاهش عزت نفس فرد می شود و در زندگی زناشویی و روابط همسرداری، دچار مشکل خواهد شد و حتی منجر به خیانت می شود. زیرا چنین افرادی، در صورت عدم رفع نیاز خود توسط همسر خویش، دست به ارضای نیازهای خود توسط دیگران می زند و سبب بروز خیانت می شود.

با مشاوره و روان درمانی درست و استفاده از دارو درمانی در مواقع خاص، می توان از پس این مشکل برآمد. توصیه ما، مراجعه به کلینیک عباس نادر است تا بتوان از راهنمایی ها و مشاوره های روانکاوان این مجموعه معتبر، به خوبی استفاده کرد.

از تست اختلال شخصیت مرزی دیدن کیند.

با یک کلیک مشاوره بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *