نحوه رفتار با شخصیت نمایشی

نحوه رفتار با شخصیت نمایشی

ما در این مقاله، قصد داریم تا موضوع شخصیت نمایشی و نحوه رفتار با چنین افرادی را مورد بررسی قرار دهیم. تا انتهای مقاله نحوه رفتار با شخصیت شناسی، ما را همراهی نمایید.

نحوه رفتار با شخصیت نمایشی؛ از مسخره کردن بپرهیزید، عدم تاثیرپذیری، داشتن توقعات درست از افراد، داشتن دانش کافی، برای شناخت خود افزایش خوداتکایی خود تاکید بر توانایی های واقعی شخص، افزایش عزت نفس. 

ممکن است همه ما در زندگی خود، با افرادی روبرو شویم که دچار شخصیت نمایشی شده اند. چنین افرادی، دائما خود را به صورت نمایش گونه در معرض دید دیگران قرار می دهند و چنین شخصیتی می تواند باعث بروز مشکلات برای فرد از نظر رابطه با اطرافیان، شغل او و … شود.

به همین دلیل است که در ابتدا باید بدانیم که چنین شخصیتی، دارای چه ویژگی هایی بوده و لازم است چگونه با افراد مبتلا به شخصیت نمایشی برخورد کنیم. به همین دلیل، ما در این مقاله از کلینیک عباس نادر، قصد داریم به بررسی نحوه رفتار و برخورد با افراد دارای شخصیت نمایشی بپردازیم.

از آنجایی که مشکلات مربوط به شخصیت و روح و روان، نیاز به مشاوره و راهنمایی دارد، توصیه می کنیم که حتما با مشاوران کلینیک عباس نادر، مشورت های لازم را انجام دهید تا بتوانید با آگاهی کامل، اقدام به برخورد با افراد دارای شخصیت نمایشی نمایید.

اختلال شخصیت نمایشی در مردان چگونه است؟

نحوه رفتار با شخصیت نمایشی

نحوه رفتار با شخصیت نمایشی
نحوه رفتار با شخصیت نمایشی

در ابتدا باید بدانیم که شخصیت نمایشی چیست و سپس به نحوه رفتار با آن بپردازیم. شخصیت نمایشی، نوعی اختلال شخصیتی نیز محسوب می شود که با جلب توجه پی در پی همراه بوده و افراد مبتلا به این اختلال، دائما در حال واکنش های احساسی و مبالغه شده هستند.

این افراد، مایل هستند که موقعیت های مختلف خود را به صورت نمایشی، در معرض دید مردم قرار دهند و عملا، موقعیت و فضایی را نشان دهند که در اصل وجود ندارد و صرفا جنبه نمایشی دارد.

افراد مبتلا به شخصیت نمایشی، در معرض خطر روابط قرار داشته و به راحتی می توانند در نظرات و عقاید خود، تغییر ایجاد کنند و امکان نفوذ افراد به افراد دارای شخصیت نمایشی بسیار زیاد است.

به عبارت دیگر، شخصیت نمایشی را می توان به گونه ای، شخصیت دو قطبی هم نامید که البته تفاوت هایی دارد. شخصیت نمایشی، نیازمند توجه است و برای این که بدانیم نوع رفتار با شخصیت نمایشی چگونه است، در ابتدا باید بدانید که توجه، نکته اصلی در برخورد با چنین افرادی است.

ما در ادامه مبحث، به بررسی برخی از رفتارهای مناسب برای برخورد با افراد دارای شخصیت نمایشی، خواهیم پرداخت:

  • در برخورد با شخصیت نمایشی، مرزهای خودتان را مشخص کنید

در برخورد با شخصیت نمایشی، مرزهای خودتان را مشخص کنید
در برخورد با شخصیت نمایشی، مرزهای خودتان را مشخص کنید

افراد دارای شخصیت نمایشی، فاقد هر گونه حد و مرز هستند و در رفتار خود با دیگران، هیچ گونه حد و مرزی را رعایت نمی کنند. چنین رفتارهایی می تواند برای فرد عادی، بسیار زننده و نادرست باشد. بنابراین، قبل از هر کاری، لازم است که حد و مرز خود را در رفتار با چنین افرادی مشخص نمایید تا فرد مبتلا به چنین اختلالی، متوجه شود که نمی تواند با هر گونه رفتاری، شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

لطفا از پست درمان شخصیت نمایشی در زنان دیدن کنید.

  • از مسخره کردن بپرهیزید

ممکن است در نگاه اول، افراد مبتلا به شخصیت نمایشی، شخصیت و رفتاری خنده دار از خود نشان دهند که می تواند باعث تمسخر اطرافیان نسبت به او شود. افراد مبتلا به شخصیت نمایشی، به صورت کاملا آشکار، تمایل به جلب توجه دارند.

در صورتی که در افراد عادی، این رفتار هم به صورت اندکی وجود دارد که کنترل می شود. لازم به توضیح است که برای برخورد با افراد دارای شخصیت نمایشی، بایستی از تمسخر نمودن آنها خودداری کنیم. زیرا تمسخر می تواند عواقب بسیار بدتری نیز داشته باشد.

  • عدم تاثیرپذیری از افراد دارای شخصیت نمایشی

افراد مبتلا به شخصیت نمایشی، ممکن است با رفتارهای کودکانه و عاطفی بیش از حد، موفق شوند که شما را تحت تاثیر خود قرار دهند و عملا مجاب به تامین خواسته های نادرست او نمایید.

یکی از اصول مهم در نحوه رفتار با شخصیت نمایشی، این است که تاثیرپذیری خود را از چنین افرادی کاهش داده یا به صفر برسانید و فاصله ارتباطی خود را حفظ کنید.

این امر می تواند تا حد زیادی کمک کند که شما دچار مشکلات نشوید و برای فرد مبتلا به این اختلال شخصیت، می تواند چاره ساز باشد که از رفتارهای نادرست خود، پرهیز کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله شخصیت نمایشی و خیانت را مطالعه کنید.

  • داشتن توقعات درست از افراد دارای شخصیت نمایشی

اگر قصد ادامه دادن ارتباط خود با فرد دارای شخصیت نمایشی دارید، بایستی در توقعاتی که از او دارید، واقع بین باشید. زیرا چنین افرادی احتمالا از همان دوران کودکی، دچار مشکل شخصیت نمایشی شده اند و بایستی توقعات یک فرد عادی را نداشته باشید. اگر نمی توانید چنین مسئله ای را حل کنید، بهتر است از ارتباط با فرد شخصیت نمایشی، خودداری کنید. مشاوران و درمانگران کلینیک عباس نادر، می توانند راهنمایی های لازم را در این مورد خاص، انجام دهند.

  • داشتن دانش کافی در مورد اختلال شخصیت نمایشی

از اصول کلیدی و مهم در برخورد و نحوه رفتار با شخصیت نمایشی، شناخت کامل و کسب دانش کافی در مورد چنین اختلالی است تا بتوانید به درستی تشخیص دهید که از چه الگوها و رفتارهایی استفاده کنید که هم برای شما و هم برای فرد مبتلا به چنین اختلالی، مفید باشد. در واقع، منشا مشکل را پیدا می کنید و سپس اقدام به برخورد با آن، خواهید نمود.

نحوه برخورد با شوهر پارانوئید چگونه است؟

  • کمک به افراد شخصیت نمایشی، برای شناخت خود

کمک نمودن به افراد دارای شخصیت نمایشی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از جمله این موارد، شناخت خود است. خودشناسی، یعنی شناختن نقاط قوت و ضعف، علایق، خواسته ها و نیازها و موارد دیگر که می تواند منجر به شناخت هدف زندگی شود.

خودشناسی به افراد دارای شخصیت نمایشی کمک می کند که افکار مخرب و نادرست خود را اصلاح کنند. توصیه ما این است که برای چنین موضوعی، حتما از درمانگران کلینیک عباس نادر استفاده کنید تا بتوانید کمک زیادی به چنین افرادی نمایید.

لطفا از پست زندگی با افرادی که وسواس فکری دارند دیدن کنید.

  • افزایش خوداتکایی خود

از نکات بسیار مهم در خصوص افراد مبتلا به شخصیت نمایشی، این است که این افراد در عین وابستگی شدید به دیگر افراد به خصوص در رابطه عاطفی، تمایل ندارند که فرد دیگری به آنها تکیه دهد. بنابراین بایستی واقع بین باشید و در رفتار و ارتباط خود با چنین افرادی، در وهله اول به خود تکیه کنید و عملا وابستگی خاصی به فرد مبتلا به شخصیت نمایشی نداشته باشید.

  • تاکید بر توانایی های واقعی شخص مبتلا به شخصیت نمایشی

از نکاتی که می تواند در نحوه رفتار با شخصیت نمایشی مهم باشد، این است که بر توانایی های واقعی و درست فرد مبتلا به شخصیت نمایشی، تمرکز کنید و به او نشان دهید که چه توانایی های واقعی دارد.

این امر، موجب می شود که فرد مبتلا به چنین اختلالی، از توهمات، رفتارهای کودکانه، مسائل ظاهری و نادرست، دست بردارد و عملا بر شخصیت واقعی خود و توانایی های خود، تکیه کند.

  • افزایش عزت نفس برای افراد شخصیت نمایشی

افراد مبتلا به شخصیت نمایشی، بر خلاف ظاهر فریبنده خود، احساس پوچی می کنند و در واقع، عزت نفس پایینی دارند. از نکات بسیار مهم و کلیدی در برخورد با چنین افرادی، این است که با مشورت و راهنمایی های مشاوران کلینیک عباس نادر، اقدام به تقویت عزت نفس افراد مبتلا به شخصیت نمایشی نمایند تا بتوانند به توانبخشی شخصیتی و رفتاری خود کمک کنند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

ما در این مقاله، سعی کردیم به بررسی کلی اختلال شخصیت نمایشی بپردازیم و از نحوه رفتار با شخصیت نمایشی، نکاتی را ارائه دهیم. افراد مبتلا به شخصیت نمایشی، دارای عزت نفس پایین، ظاهری فریبنده، عواطف و احساسات نادرست هستند و به راحتی تاثیرپذیر بوده و تا حد زیادی، نمی توان به چنین افرادی تکیه نمود.

شما می توانید با متکی بودن به خود و تعیین مرزهای رفتاری، علاوه بر کمک به عدم آسیب پذیری به خود، با رفتارهای مختلف و راهکارهایی که ارائه شد، کمک زیادی به افراد مبتلا به شخصیت نمایشی کنید.

همچنین، کمک گرفتن از درمانگران کلینیک عباس نادر، می تواند کمک زیادی در نحوه برخورد با چنین افرادی نماید.

با یک کلیک مشاوره بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *